Svar på frågestunden!

Vad har ni för kameror?, favorit motiv?
Michaela: Nikon D3100        vatten, landskap, porträtt.
Elin: Canon EOS 1100D

favorit affär?
Michaela: Egoo, Fröken ethel!
Elin: Bik Bok, India, Shock

Vem litar ni på mest?
Varandra

Vad gör ni helst en lördag?
Michaela: Myser i soffan med en massa godis och en super bra film!
Elin: Folkrace, ute med kompisar eller slappa :)

Hur kommer det sig att ni började blogga?:)
Michaela: Enligt mig har vi alltid velat blogga. Ha en stor fin foto blogg!
Elin: Allting började med att jag hatade Kissie. Men blev ändå sugen på att skapa en blogg. Fast då så var jag väldigt noga med att ingen skulle se den. Men för något år sedan blev det mer "seriöst" med bloggandet :)

Har ni båda lika bra kameror?:)<3 puss
Yes!
Kram.
Brukar ni använda er av photoshop?
Yes!

Har ni något favorit kläd märke?
Michaela: Odd molly, cheap monday!
Elin: Cheap monday!

Har ni någon favorit bild som ni tagit och är riktigt nöjd med?
Ja, absolut!

Använder ni er av något objektiv? isåfall vad för något? och är det bra? finns det något objektiv ni skulle vilja ha? varför?
Michaela: Jag har ett sigma objektiv, 70-300 mm. (Macro) Och jag älskar det verkligen! Jag skulle vilja ha ett 50 mm. För många har det och det verkar jätte bra!
Elin: Ja jag har mitt standard. Fick min kamera ganska nyligen och har inte planerat något med extra objektiv då jag inte är intresserad av att dra kameran på en skottskärra när jag ska ut någonstans med kamera ;D

Beskriv er själva med tre ord!
Michaela: Jag är cool
Elin: Bättre än alla

Vad önskar ni er i julklapp?
Michaela: Batterigrepp, Sheepard, fjärrutlösare, pengar osv.
Elin: Iphone, högtalare, fjärrutlösare

Drömkamera?
Michaela: Nikon D700
Elin: Canon EOS 600D

var shoppar ni helst?
Michaela: Stockholm, Götet, London!
Elin: Götet, Malmö

vad har ni för kameror?
Michaela Nikon D3100, Elin Canon EOS 1100D

favoritlåt just nu?
Michaela: Avicii - Levels
Elin: Hot Chelle Rae - Tonight Tonight

vad är det bästa med fotografering?
Man är fri.

Är ni syskon på riktigt, isåfall, hur många år är det mellan er?
Haha, nej... Vi är inte syskon på riktigt. Men vi är typ som det. Det är ett mellan oss. Vi är liksom varje dag, och vi är grannar. Hon bor på en sida av gatan och jag på andra. Så mitt emot varandra!

Hur länge har ni varit intresserad av att fota?
Michaela: November 2010
Elin: November 2010

Vilken typ av foto gillar ni mest att hålla på med?
Porträtt.

Om ni inte fick hålla på med foto, vad skulle ni vilja göra då?
Michaela: Kontor, florist, sjukhus.
Elin: Frisör eller FN-soldat

Tack för alla era frågor!


Kommentarer
Postat av: Minna ♥

svar; oj såg lite sent men jaja , bra svar! :D

2011-12-27 @ 15:43:54
URL: http://mawr.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0